Kubki z nadrukiem w marketingu mediów

Kubki z nadrukiem
Kubki z nadrukiem

Współcześnie bardzo ważnymi elementami prowadzenia każdej działalności gospodarczej czy jakiejkolwiek innej instytucji jest marketing i promocja. Są to aspekty niezbędne, bez których trudno mówić o pozyskiwaniu nowych klientów czy rozwijaniu się. W każdej branży panuje obecnie niezwykle silna konkurencja, dlatego firmy muszą dążyć do pozyskiwania nowych klientów. Starają się to czynić innowacyjnymi metodami, do których należy m. in. dystrybucja gadżetów reklamowych, które są przedmiotami o interesujących walorach wizualnych i innych. Wszystko powyższe dotyczy także mediów, które również są prywatnymi firmami dążącymi do pozyskiwania wciąż nowych klientów – czytelników, widzów, słuchaczy, itp.

Dobrą egzemplifikacją gadżetów reklamowych dystrybuowanych przez media będą kubki z nadrukiem. Dlaczego właśnie one? Dlatego, że są one bardzo dobrymi gadżetami reklamowymi ze względu na atrakcyjny wygląd ( o czym wyżej), ale także przez praktyczne zastosowanie w sytuacjach życia codziennego. Dzięki temu są to gadżety najlepsze dla reklamodawców (mediów w tym wypadku) i ich klientów.

Istnieją dwie podstawowe metody (poza nimi jest wiele innych, mniej popularnych) na skuteczną dystrybucję owych kubków przez media oraz firmy przez nie wynajęte (agencje reklamowe). Pierwszą jest rozdawanie ich na imprezach plenerowych, jak koncerty, happeningi czy festyny, których media są sponsorem lub organizatorem. Takich imprez, szczególnie w okresie letnim oraz wiosennym, organizuje się bardzo dużo.

Druga metoda to dystrybucja wśród ludzi napotkanych w różnych miejscach, przede wszystkim w większych miastach. Jest to pozyskiwanie nowych klientów (słuchaczy, widzów, czytelników) w najczystszej formie. By zwiększyć wydajność tej metody, powszechnie stosowanej w marketingu, kubki z nadrukiem są rozdawane w punktach, gdzie zwykle jest dużo ludzi. Bez trudu można takie miejsca wymienić, ale nie o szczegółową listę tu chodzi, a o sam fakt, że duża liczba ludzi w danym miejscu to podstawa to efektywnych działań marketingowych wśród nich.

Poza dystrybucją ważne jest też to, jak owe kubki wyglądają. Kubki z nadrukiem zawierają bowiem, jako nadruk, symbole mediów, czyli m. in. logo czy nazwa. Poza tym też umieszcza się tam hasła i slogany reklamowe, zachęcające do korzystania z oferty programowej danego medium.